OŠ Dragatuš se je tudi v tem šolskem letu pridružila akciji »TOM POTUJE, OTROKE OBISKUJE«. Akcija je potekala od 17. do 28. novembra 2025. Naša šola se je akciji priključila že tretje leto, saj si želimo večjo prepoznavnost TOM telefona med otroki in mladimi. Na šoli smo izvedli delavnice z učenci 4. in 7. razreda.

Delavnica za učence 7. razreda je učencem približala pogovor kot osrednji prostor, v katerem se dogaja proces pomoči, kadar se znajdejo v stiski. Prav tako delavnica podrobneje predstavi, kako poteka kontakt med otrokom in svetovalcem na TOM telefonu. Namreč geslo akcije je »Odgovor je pogovor«. Pogovor lahko otrokom pomaga, predvsem pa dobijo občutek, da v stiski niso sami. Svetovalci so na voljo za pogovor na brezplačni telefonski številki TOM telefona (116 111), ki je dosegljiva vsak dan med 12. in 20. uro ali pa jim pišemo preko elektronske pošte (tom@zpms.si) ali spletne klepetalnice (e-tom.si). Učenci 7. razreda so tudi likovno ustvarjali in nato še na šoli uredili TOM kotiček.

Anita Vrtin, koordinatorica akcije na šoli

Delavnica za učence 4. razreda

Na naši šoli veliko pozornosti namenjamo dobremu počutju učencev in razvoju veščin, ki jim pomagajo pri soočanju z izzivi odraščanja. V 4. razredu smo se zato posvetili spoznavanju TOM telefona, ene najpomembnejših oblik brezplačne in anonimne pomoči za otroke in mladostnike v Sloveniji.

TOM telefon smo vključili v pouk v okviru vsebin predmeta Družba, kjer četrtošolci spoznavajo vrste nasilja, pomen varnih medosebnih odnosov in načine mirnega reševanja sporov. Pri pouku razvijajo zmožnost prepoznavanja neprimernega vedenja, učenja postavljanja meja ter iskanja ustreznih poti za pomoč. Zato je bila predstavitev TOM telefona odlična priložnost, da učenci spoznajo zanesljiv, varen in zaupen vir pomoči, ki jim je na voljo vedno, ko ga potrebujejo. Učenci so se seznanili z vsemi načini dostopa do TOM-a – od brezplačnega telefonskega klica do spletne klepetalnice in elektronske pošte. Pri tem smo izpostavili, da je vsaka oblika pomoči anonimna, kar učencem daje dodatni občutek varnosti in poguma, da se obrnejo po podporo.

Del predstavitve je bila tudi delavnica s klobčičem vrvice, kjer so učenci aktivno sodelovali in razmišljali o svojih izkušnjah. Ob podajanju vrvice so opisovali primere neprimernega medvrstniškega vedenja, ki so jim bili priča ali o katerih so že slišali – od izključevanja in zbadanja do širjenja govoric ali prepirov. Hkrati so razmišljali o možnih rešitvah, o tem, kako lahko drugače ravnamo v konfliktnih situacijah, ter kako poiskati pomoč pri odraslih ali pri TOM telefonu. Vrvica je med učenci ustvarila simbolično mrežo, ki je nazorno prikazala, kako smo vsi povezani in kako pomembno je, da drug drugemu pomagamo ter da znamo pravočasno ustaviti neprimerno vedenje.

Predstavitev je učencem ponudila dragocene izkušnje, utrdila razumevanje varnih odnosov ter jih spodbudila k razmišljanju o tem, kako lahko sami prispevajo k prijaznejšemu in varnejšemu razrednemu okolju.

Ivanka Šuštarič, razredničarka 4. razred

Orodna vrstica za dostopnost

Spletišče uporablja le piškotke, ki so potrebni za delovanje storitve. Politika zasebnosti
Politika zasebnosti