OŠ Dragatuš se je tudi v tem šolskem letu pridružila akciji »TOM POTUJE, OTROKE OBISKUJE«. Akcija je potekala od 18. do 29. novembra 2024. Naša šola se je akciji priključila že drugo leto, saj si želimo večjo prepoznavnost TOM telefona med otroki in mladimi. Na šoli smo pripravili TOM kotiček in izvedli delavnice z učenci 4. in 7. razreda. Delavnica učencem in učiteljem približa pogovor kot osrednji prostor, v katerem se dogaja proces pomoči, kadar se znajdemo v stiski. Prav tako delavnica podrobneje predstavi, kako poteka kontakt med otrokom in svetovalcem na TOM telefonu. Namreč geslo akcije je »Odgovor je pogovor«. Pogovor nam lahko pomaga, predvsem pa dobimo občutek, da v stiski nismo sami. Svetovalci so na voljo za pogovor na brezplačni telefonski številki TOM telefona (116 111), ki je dosegljiva vsak dan med 12. in 20. uro ali pa jim pišemo preko elektronske pošte (tom@zpms.si) ali spletne klepetalnice (e-tom.si).

Anita Vrtin, koordinatorica akcije na šoli

 

Učenci 4. r. smo sodelovali v projektu oz. akciji “Tom potuje, otroke obiskuje”. Vsebina je sovpadala s cilji učnega načrta pri predmetu DRUŽBA (4. r.), prav tako pa se je tudi časovno pokrivala s planirano tematiko. Pri prejšnjih urah smo se veliko pogovarjali o nasilju (vrstah, vzrokih za nastanek, posledicah). Učenci so govorili o svojih lastnih izkušnjah, prav tako pa smo spregovorili o primerih, ki se žal dogajajo po svetu in zadnje čase so med mladimi (bullying) vse bolj pogosti.

Med načini, kako ravnati, če si sam žrtev nasilja, smo seveda omenili tudi TOM telefon. Gre za pomoč otroku, na katero se lahko obrne (preko telefona, spletne pošte ali klepetalnice), če se sam znajde v podobni stiski. Gre za usposobljene osebe na drugi strani, ki te znajo pomiriti, te spodbuditi, poiskati rešitev za določen tip težave in te spraviti v pozitivno dojemanje sveta okrog sebe. Z učenci smo v zadnji uri opravili tudi delavnico, pri čemer je lahko vsak otrok povedal morebitno izkušnjo ali pa samo razmišljal, kako bi ustrezno ravnal v tovrstnih primerih; učili smo se empatije – poskušali smo se vživeti v vlogo žrtve, njeno počutje, razmišljanje, razpoloženje. Dajali smo predloge, kako lahko mi kot prijatelji pri tem pomagamo, pa tudi kako preventivno ravnati v medosebnih odnosih, da do nasilja sploh ne pride. Učenci so radi diskutirali in razmišljali o teh stvareh. Da je vsak nekaj izpostavil in imel možnost diskusije, smo si besedo predajali tako, da smo drug drugemu metali klopčič vrvice.

Ugotovili smo, da smo z narejeno mrežo, ki je ob vodenem pogovoru nastala, pravzaprav vzpostavili odnose. Če nekdo izpusti vrvico, se namreč napetost celotne mreže pozna in vpliva na druge, sam pa si na ta način izključen iz družbe. Dejansko se to dogaja v vsakdanjem življenju – izoliranost od družbe, odnosi se krhajo in tak način življenja vodi v konflikte. Zato je pomemben vsak člen v družbi, saj s svojim ustreznim ravnanjem postavlja prave odnose in onemogoča konflikte in nasilna dejanja.

SABINA LUKEŽIČ, RAZREDNIČARKA

 

PRILAGODI VIDEZ STRANI