Tehniški dan “Igriva arhitektura”

V sredo, 14.2., smo imeli 6., 7., 8. in 9. razred tehniški dan. Vsak razred je delal nekaj drugega, a podobnega. Mi 6. razred smo se najprej pogovarjali o arhitekturi, grafiki in podobnem, potem pa izdelovali vrečke, ki so bile reciklirane iz plastike – to je bil prvi izdelek. Za drugi izdelek smo naredili plakate kako bi lahko preuredili našo razredno učilnico. Imeli smo prostor za zabavo in prostor za računalnike. Bili smo v treh skupinah, dve skupini sta naredili prostor za zabavo, tretja ekipa pa je imela temo računalnikov. Na plakat smo prilepili skico, slike iz revij in lahko smo tudi kaj narisali. Na koncu zadnje ure smo predstavniki skupin predstavili plakate in pospravljali razred. Meni je bilo osebno lepo, ker ni bilo pouka. (Nika Gešelj, 6. razred)

*****

V sredo 14 februarja smo učenci sedmega razreda imeli tehniški dan na temo arhitektura. Spoznali smo ene naj bolj znanih arhitektov v Sloveniji in sicer Jožeta Plečnika, Ivana Vurnika in Maksa Fabianija. Prvo uro pouka smo posvetili njim in njihovim delom. Predvsem smo svojo pozornost usmerili v gradnjo protipotresnih hiš in izvedeli, da če hočemo stavbo zgraditi odporno na potrese mora biti ta zgrajena globoko v tla, ne more biti zgolj iz opeke ali betona, spoznali smo tudi lestvico potresov in ugotovili, da v Sloveniji ni bilo zelo močnih potresov in še številne druge zanimivosti. Posvetili smo se tudi detajlom in vzorcem, ki so okraševali stavbe.
Drugo uro smo poskušali iz stiropora sestaviti hiško, ki smo jo na koncu ure s tresenjem mize poiskušali porušiti nato pa smo si pomagali še s selotejpom. Nato smo se polovico ure učili o delovskih naseljih in spoznali, da so to naselja namenjena delavcem. Spoznali smo tudi arhitekturno staro in dandanašnjo Ljubljano. Nato se je celoten razred razdelil v dve skupini, prva je ustvarila maketo delovskega naselja druga pa maketo Ljubljane s barvnimi trakovi in lesenimi figurami.
Zadnjo uro pa smo na prozorne podlage lepili barvne vzorce, prozorne podlage s barvnimi vzorci smo zlepili v tulec ta smo lahko doma postavili na svečo, ki je dajala prijeen občutek topline in odlično vzdušje.
V celotnem dnevu smo se naučili veliko o arhitektih, arhitekturnih delih in njihovih vzorcih. (Tadej Jesih, 6. r.)

*****

V šolo smo prišli normalno in pouk oz. tehniški dan je potekal v šoli. S seboj v šolo smo morali prinesti, kar je učiteljica naročila. Mi 8. razred smo morali prinesti 5 vejic, kolaž papir, škarje, barvice, nekaj želodov, majhne kamne ali storže ter nekaj škatlic od zdravil.
Prvo uro smo imeli predstavitev arhitekture (kaj dela arhitekt, kako ga razdelimo,…). Drugo uro smo dobili material podoben blagu in smo morali narediti park, ki je bil trajnosten. Imeli smo na izbiro kamenčke, blago, ki predstavlja reke in drevesa, pa tudi kocke. Nato smo se zamenjali. Konec tretje ure in četrto uro smo naredili načrt okolice naše šole. Potem smo nadaljevali delo z maketo šole, katero smo morali narediti bolj trajnostno. Na koncu smo svojo maketo oz. idejo predstavili sošolcem in dali na razstavo na hodnik šole.
Meni se je tehniški dan zdel v redu, bilo mi je zanimivo. (Nina Stegne, 8. razred, novinarski krožek)

*****

V sredo, 14. 2. 2024, smo imeli učenci od 6. do 9. razreda tehniški dan na temo igriva arhitektura. Obiskali so nas iz Centra za arhitekturo Slovenija. Vsak razred je bil v svoji matični učilnici, v kateri smo ustvarjali.
S seboj smo morali prinesti nekaj materiala: vejice, kamne, škatlice od zdravil, storže in kolaž papir. V našem razredu sta bili Manja in Patricija in nas vodili čez cel tehniški dan. Najprej sta nam pokazali nekaj primerov arhitekturnih načrtov, potem pa je sledila naša prva naloga. Morali smo narisati skico naše sobe v tlorisu. Dobili smo moder indigo papir in ga položili na navaden list papirja. Na njega smo dodali še en navaden list, po katerem smo risali. Naš oris se je tako odtisnil in dobili smo našo skico. Potem smo nadaljevali na načrt, ki smo ga risali z ravnilom. Trajalo je nekaj časa. Zadnji dve uri pa smo izdelovali maketo po našem načrtu. Razdelili sta nam podlage, da smo lahko na njih lepili naš material. Na koncu smo vsi izdelali maketo naše sobe in jih razstavili na našem hodniku.
Tehniški dan je minil zelo hitro, saj smo bili vedno zaposleni z zanimivimi nalogami. Spoznali smo ogromno novih izrazov, ki jih arhitekti uporabljajo in se naučili, kako je risanje načrtov potekalo nekoč in  danes. (Tia Požek, 9. r, novinarski krožek)

PRILAGODI VIDEZ STRANI