Bralno sodelovanje med učenci 1. in 9. razreda
V torek, 30. 1. 2024, smo se učenci 9. razreda znova družili z našimi prvošolčki. V tem šolskem letu smo njihovi varuhi in voditelji. Popeljali smo jih po šoli in jim pokazali prostore, učence in učitelje ter ostale zaposlene. Nato smo z njimi poslikavali okna v njihovi učilnici z zimskimi motivi. Tokrat smo se odločili za bralno sodelovanje.
Najprej smo jim prebrali slikanico Tinček pisateljice Audre Baranauskaite in ilustratorke Line Itagak. Tinček predstavlja dva fantka, slepega in gluhega.
Nato je učiteljica Nataša razdelila Ustvarjalnike, ki so jih prvošolci prejeli ob prijavi v projekt Naša mala knjižnica. Prvošolci še ne znajo brati, zato smo jim pomagali pri branju navodil. Ustvarjalne delavnice na temo knjige so uspešno rešili. Seznanili so se, kje v Evropi leži Litva, od koder prihajata ustvarjalki knjige. Spoznali so litovsko zastavo, njene barve. Risali so zvoke in ilustracije, ki bi jih najbolj pogrešali, če ne bi slišali ali videli. Poiskali so manjkajoče delčke ilustracij in vodoravne in navpične besede v skrivanki. Prav tako so spoznali čutila, s katerimi zaznavamo svet.
Na koncu smo se vsi skupaj napotili v telovadnico in se igrali med dvema ognjema.
Preživeli smo dve skupni šolski uri in se še bolj povezali. Kot piko na i pa lahko dodamo, da smo devetošolci zadovoljni, ko pomagamo najmlajšim pri spoznavanju prvih črk, ko jim beremo, saj je branje temelj njihovega nadaljnjega izobraževanja.
Medgeneracijsko branje bomo z veseljem ponovili.